Thursday, July 18, 2013

Raja Mercun power



    ...  Meriahkan Lagi  raya Anda tahun ini dengan  RAJA MERCUN .... GegarrrrrrRRR!!



1. Mercun bawang / Pop pop. 
4 Kotak kecil rm 2.00
1 Kotak besar rm 25.00

2. MAGIC POP

4. ASAP PENDEK     200pcs
- 1 gulung rm 3.00
- 1 Kotak rm 10.00

5. ASAP SATE
- 7 BATANG rm 2.00.      
- 1 gulung rm 7.00
- 1 Kotak rm 20.00

7. NAGA      24pcs

- 3 peket rm 5

8. NAGA BESAR     12pcs

10. Lalat kuning/Lebah      12pcs
1 Kotak rm 7.00 12(pcs)

11. Lalat biru/kapal.    12pcs


1 Kotak rm 8.00



12. KUPU KUPU 

13. BESI/kucing.    50pcs

- 1 peket rm 1
- 1 Kotak rm 30.00


14. 15 DAS.    12pcs
- BATANG rm 2.00

15. 30 DAS.    12pcs

- 1 BATANG rm 3.00

16. 40 DAS.    6pcs
- 1 Kotak rm 35.00

17. 10 DAS BESAR 
- 1 Kotak rm 22.00


18. LADYBUG.    3pcs
1 Kotak rm 22.00 ( 3 pcs ) 

19. PENGANTIN 12s.    12pcs

20. PENGANTIN AIS KRIM
- 1 Kotak rm 75.00

21. SILVER RAIN
- 1 Kotak rm 68.00

22. BINTANG      24pcs
- 1 Kotak rm 28.00

DEWASA ( RAJA MERCUN ) 

23. Roket bulan ( moon roket )    144pcs
- 1 Kotak rm 32.00

24. Bunga warna ( moon roket ).  20pcs
- 1 Kotak rm 18.00

25. CILI PAPAN / PADI      
- 1 Kotak rm 5.00

26. MANCIS X1.   60pcs
- 3 Kotak rm 2.00
- 1 Kotak rm 23.00

27. MANCIS X2.    30pcs
- 1 Kotak kecil rm 2.00
- 1 Kotak 38.00

28. MANCIS x3


28. TUNDER CLAP NAGA
- I BATANG rm 3.00

29. TUNDER CLAP V1.     60pcs
- 1 Kotak rm 35.00

30. THUNDER CLAP V2.   60pcs
- 1 Kotak rm 42.00

31. TUNDER CLAP V3.    60pcs
- 1 Kotak rm 49.00

32. TUNDER CLAP KING.     
- 1 Kotak rm 20.00

33. 8 KAKI CINA
- 1 Kotak rm 30.00

34. 4 KAKI CINA
- 1 Kotak rm 25.00

35. DI BOM.     12pcs
- 1 Kotak rm 32.00

37. DADI BOM.     20pcs
- 1 Kotak rm 25.00

38. PERIUK API.    
- 1 Kotak rm 38.00

39. PADI      10pcs
- 1 Kotak rm 8.00

40. BOTOL.    100pcs

- 1 Kotak rm 30.00

41. TELUR.     100pcs
- 1 Kotak rm 30.00

42. KETUPAT.     100pcs
- 1 Kotak rm 25.00

44. MANCIS.    60pcs

44. Crazy robot.    60pcs
- 1 Kotak rm 26.00

45. BATERI 25s
- 1 Kotak rm 30.00

46.BATERI 50s
- 1 Kotak rm 30.00

47. BATERI 100s.    100pcs
- 1 Kotak rm 40.00

48. KAPAL TERBANG.    12pcs
- 1 Kotak rm 25.00

49. ROKET WESEL   12 pek
- 1 peket rm 3.00
- 1 Kotak rm 30.00


50. GASING KECIL/ bulat      12pcs

- 1x3 bungkus rm 5.00
- 1 Kotak rm 25.00

51. GASING NAGA/BATANG.    24pcs
- 1 BATANG rm 1.00
- 1 Kotak rm 25.00

52. BOLA BESAR china     100pcs

- 1x15 bungkus rm 6.00
- 1 Kotak rm 30.00

53. BOLA KECIL china      100pcs
- 1x20 bungkus rm 6.00
- 1 Kotak rm 20.00

54. Lebah Kuning.   12pcs
- 1 Kotak rm 4.00

55. SINGLE SHOOT KECIL 

56. 8" SINGLE SHOOT KECIL 24/6

57. 7" ICE CREAM 

MERDEKA / new year ( raja mercun ) 

58. OSAMA BIN LADIN

59. ROKET BESAR KLCC

60. PAPAN 8 KAKI 40/1

61. MERDEKA 16 DAS 

65. CAKE 8" 47 DAS 


66. MANCIS 2 KALI LETUP 


67. MANCIS PANJANG 

58. BOLA BESAR Thai /power.     10pcs
- 1x10 bungkus rm 6.00
- 1 bungkus rm 35.00

75. KING BOM/MERDEKA single 

76. MERDEKA 15s
- rm 39.00

77. MERDEKA 8" 25s 
- 1 Kotak rm 58.00

78. MERDEKA 36s
- 1 Kotak rm 70.00

79. MERDEKA 4" 49s
- 1 Kotak rm 88.00

80. MERDEKA 4" 138s
- 1 Kotak rm 230.00

81. MERDEKA 36s 7"
- 1 Kotak rm 180.00

82. MERDEKA 188s 5"
- 1 Kotak rm 400.00

83. MERDEKA 25s 5"
- 1 Kotak rm 220.00


84. MERDEKA 49s 9" TRINGALE 
- 1 Kotak rm 300.00

85. MERDEKA 49s 7"
- 1 Kotak rm 230.00

86. MERDEKA 36s 9"
- 1 Kotak rm 250.00

87. MERDEKA 25s 14"
- 1 Kotak rm 500.00

88. MERDEKA 138s 5"
- 1 Kotak rm 260.00

89. ROCKET  KELAPA      
- 1 Kotak rm 75.00

90. ROCKET BIG     7pcs
- 1 Kotak rm 85.00

91. ROCKET BIG      6pcs
- 1 Kotak rm 95.00

92. ROCKET BIG     5pcs 
- 1 Kotak rm 95.00

93. ROCKET SKYBIRD     10pcs
- 1 Kotak rm 80.00

94. MERDEKA MINI       6pcs
- 1 Kotak rm 25.00

95. KENTANG / PINANG.     12pcs
- 1 Kotak rm 90.00
___________________________________

RAJA MERCUN TRADING
No Akaun: 
Untuk tempahan hubungi terus ( Rammy)

Harga tertakluk kepada terma dan syara

___________________________________
Senarai harga BORONG Mercun Utk 2013:
NOITEMPCsPRICE BORONGORDERTOTAL
1.Pop pop / bawang50/50RM 18.00
2.MANCIS pop 
RM 
3.


4. 
ASAP Pendek 

ASAP sate 
200



RM 6.00

Rm 11.00
4. NAGA24RM11.00
5. NAGA BESAR 12RM 
6.LALAT KUNING12RM 2.00
7.LALAT BIRU/ kapal 12
8.KUPU KUPU
RM
9.BESI/KUCING50pek

Rm 17.00
10.15DAS12RM 7.00
11.30DAS12RM 14.00
12.40DAS6RM
13.10DAS BESAR
RM 14.00
14.LADYBUG3

Rm 
15.PENGANTIN  12s
12rm 
16.PENGANTIN AIS KRIM
RM
17.SILVER RAIN
RM 
18.BINTANG24RM
19.ROKER BULAN144rm 
20.BUNGA WARNA
20Rm 11.00
21.CILI PAPAN / PADI
RM 3.00
22.MANCIS x1
RM 14.00
23.MANCIS X2
RM 20.00
24.MANCIS X3
RM 
25.THUNDER CLAP NAGA
Rm 27.00
26.TUNDER CLAP V160RM 
27.TUNDER CLAP V260RM
28.TUNDER CLAP V360RM
29.TUNDER CLAP KING
RM 
30.CINA 8 KAKI
RM 14.00





31.CINA 4 KAKI
RM 
32.DIBOM12RM 14.00
33.DADI BOM20RM
34.PERIUK API
RM 
35.BOTOL100RM 
36.TELUR100
37.KETUPAT100RM 11.00
38.CRAZY ROBOT12
39.BATERY 25s
RM 25.00
40.

41
BATERY 50s

BATERY 100s


100


RM 

Rm 
41.KAPAL GERBANG

42.ROKET WESEL
RM 16.00
43.GASING KECIL / BULAT12RM 14.00
44.GASING NAGA / BATANG 50RM 14.00
45.BOLA BESAR china100RM 18.00
46.BOLA KECIL china100RM 11.00
47.


47.
LEBAH / KUNING

Single shoot kecil 
x


X
rm 2.00


Rm 9.00
48.SINGLE SHOOT 24/6
RM 27.00
49.ICE CREAM 7"rm 36.00
50.OSAMA BIN LADIN
RM 14.00
51.ROKET BESAR KLCC
RM 27.00

52.PAPAN 8 KAKI 40/1

53.MERDEKA 16 DAS
RM 17.00
54. MERDEKA 15s
RM 
55.MERDEKA 25s 4"
Rm 25.00
56.MERDEKA 36s 4"
RM 31.00
57.MERDEKA 49s 4"
RM 
58MERDEKA 49s 4"rm 42.00
59.MERDEKA 138 4"
RM 122.00
60MERDEKA 36s 7"rm 
61.MERDEKA 188s 5"
RM 
62.MERDEKA 25s 5"
RM 
63.MERDEKA 49s 9"

64.MERDEKA 49s 7"
RM 
65MERDEKA 36s 9"
RM 
66.MERDEKA 25s 14"
RM
67.MERDEKA 138s 5"
RM 
68.ROKET KELAPA 
RM 
69.ROKET BIG 7rm 
70.ROKET BIG 6RM 
71.ROKET SKYBIRD 10
72.MERDEKA MINI 6RM 
73.KENTANG / PINANG 12RM 

74. MERDEKA 49  DAS 

Bola besar that rm 27.00
Rm 27.00


MERDEKA
49  DAS 





RAJA MERCUN TRADING
No Akaun: 
Untuk tempahan hubungi terus ( Rammy)

Harga tertakluk kepada terma dan syarat


Sebarang kejadian yang tidak diingini adalah tangungjawap sendiri: Syarikat kami tidak Akan bertangungjawap.

Jenis Mercun dan Personaliti

Tahukan anda terdapat pelbagai jenis mercun di pasaran.

Dan jenis-jenis ini di bahagikan kepada beberapa tahap. Dan setiap tahap mencerminkan personaliti pemain. Betul ke istilah pemain yang aku guna ni?? Macam personaliti pemain bola sepak jek. 

Mari cekidaut dan tengok anda jatuh dalam kategori mana. Jatuh terpeleot, opocot
Kategori mumayyiz

[1] Mercun pop/mercun bawang  [2]Mercun gasing

Memula nak letak nama ketegori entry level, tapi macam skema gaban so letak mumayyiz. Tapi jenis ni macam tak sesuai nama mercun, sebab kesan khas tak gah macam nama mercun itu sendiri (pening tak ayat aku)

Siapa perlu main : Majoriti kanak-kanak yang belum ada i/c atau anak gadis tanpa mengira umur (baca untuk mercun pop)

Personaliti : Mereka yang main mercun jenis ni baru berjinak-jinak dalam industri mercun. Atau pon jenis yang  baru hidupkan lighter dah lari jauh-jauh pastu tutup telinga. Lighter tu pemetik api  

Kategori binatang peliharaan
[3] Mercun Lebah [4] Mercun katak

Usahla dipertikaikan lebah dan katak ni haiwan peliharaan ke? Antara kategori mercun yang represent nama mercun itu sendiri. Mercun lebah boleh terbang dan bunyi zaassss, dan mercun katak akan melompat. Ada juga mercun ular, kalau bakar dia akan memanjang

Siapa perlu main : Manusia yang tak berperi kemanusiaan dan zalim terhadap haiwan

Personaliti : Misteri (cakap jela ko tak de idea nak tulis 

Kategori lelaki kacak bergaya 
[5] Mercun papan [6] Mercun mancis

Mercun papan ni biasa time chinese new year orang cina selalu main. Kalau bakar satu papan terus, dan boleh juga secara solo. Eh sukehati ko lah nak bakar macam mane, pakai duit ko kan beli mercun ni.

Siapa perlu main : So far tak pernah nampak pompuan main mercun jenis ni. Kebiasaannya di main oleh lelaki hot, hensem, kacak, dan tough. Erm, obvious sangat ke aku jatuh pada kategori ini? HAHA

Personaliti : Pendengki dan kebiasaanya mengamalkan peribahasa "baling batu sembunyi tangan"

Kategori gangster kampung
[7] Mercun bola [8] Mercun ketupat

Jangan tanya kalau duduk bandar so tak bole main la eh? Ha ah, sebab kat bandar ada polis. Kitorang kat kampung selamba jek main, polis tak marah pon. 

Siapa perlu main : Mereka yang terserlah imej gangsternya, dan some adalah jenis yang tak mencintai haiwan kerana mercun jenis ni kadang-kadang digunakan sebagai bahan untuk lestik monyek yang bertempiaran di hari raya

Personaliti : Lebih pendengki dari kategori yang di atas. Tapi ingat kata kunci "Tak perlu main mercun hebat untuk hensem". WTF

Kategori meghiah u'olls

[9] Mercun naga [10] Mercun roket

Tak perlu kumpul 7 biji mutiara naga untuk mendapatkan mercun naga ini yea kawan-kawan. Dan tak perlu jalani audition beria nak naik roket Soyuz baru boleh beli mercun roket

Siapa perlu main : Semua orang boleh main. Di mana ada kemahuan disitu ada jalan (ayat ini boleh juga digunakan untuk semua kategori diatas)

Personaliti : Pesen manusia yang dambakan publisiti atau mudah mendapat tumpuan 

Akhirnya sampai jua di kategori yang terakhir. Penat aku menaip. So kamu semua jatuh pada kategori mane?? Ke tak main mercun pon. Dan diharap dengan sedikit pendedahan pasal mercun ini dapat memberikan panduan kepada kamu semua untuk membelikan mercun untuk insan tersayang.. Tq

Mercun papan - Letupannya menghasilkan irama yang membingitkan.


Mercun bola Menghasilkan bunyi yang cukup kuat. Agak bahaya ni. Bentuk pun macam bola.

Mercun mancis - Bekas mercun ni memang macam kotak mancis dan cara hidupkan pun macam mancis. Dah hidup cepat-cepat campak jauh-jauh.

Mercun roket - Mercun ni memang best kalau perang. Abah kadang-kadang saje je halakan dekat rumah makcik yang abah tak suka. Bagi terkezzzzuutttt punya.Ahhaaaaakss

Mercun bawang/pop - Mercun ni paling selamat. Biasanya dimainkan oleh kaum lelaki lembut dan kanak-kanak perempuan.Bunyi kentut abah lagi kuat agaknya daripada bunyi mercun jenis ni.ahahaaaaksss


Mercun lalat - Orang cakap mercun mengejar mangsa..Macam mana tak kejar kalau dah semua kerumun dekat mercun tu kan.

Mercun gasing - Tiada bunyi tapi menghasilkan cahaya warna warni.

Mercun ketupat - Tak boleh dimakan walaupun bentuk mercun ni memang macam ketupat tapi bunyi kuat wooo..

Mercun Plug- Ini mercun bikin sendiri punya. Cari mana-mana plug ikat bawahnya dengan kain panjang-panjang pastu kat atas letak skru/paku dan dalam lubang letak belerang. Baling tinggi-tinggi dan kalau kena atas jalan TAR confirm meletup kuat.

Meriam buluh/ konkrit - Kampung A akan berperang dengan Kampung B menggunakan meriam buluh/konkrit. Kebingitan bunyi mercun menggamit suasana kehadiran syawal.

Apa lagi eh mercun-mercun era 90-an ye? Kongsikanlah jenis-jenis mercun yang korang main, abah lupa dah.

Abah ada google sikit tajuk-tajuk akhbar berkaitan mercun. Adalah keluar dekat Kosmo online tajuknya Bapa muda jual mercun dijel sehari. Alasan dia menjual mercun dan bunga api adalah untuk mencari duit tambahan sempena Hari Raya Aidilfitri tahun.

Tapi bila fikir-fikir semula orang macam nilah yang menyebabkan kanak-kanak normal menjadi cacat. Agak-agak jari 10 dah tinggal 6. 



Mercun papan - Letupannya menghasilkan irama yang membingitkan.

Mercun bola Menghasilkan bunyi yang cukup kuat. Agak bahaya ni. Bentuk pun macam bola.

Mercun mancis - Bekas mercun ni memang macam kotak mancis dan cara hidupkan pun macam mancis. Dah hidup cepat-cepat campak jauh-jauh.

Mercun roket - Mercun ni memang best kalau perang. Abah kadang-kadang saje je halakan dekat rumah makcik yang abah tak suka. Bagi terkezzzzuutttt punya.Ahhaaaaakss

Mercun bawang/pop - Mercun ni paling selamat. Biasanya dimainkan oleh kaum lelaki lembut dan kanak-kanak perempuan.Bunyi kentut abah lagi kuat agaknya daripada bunyi mercun jenis ni.ahahaaaaksss

Mercun lalat - Orang cakap mercun mengejar mangsa..Macam mana tak kejar kalau dah semua kerumun dekat mercun tu kan.

Mercun gasing - Tiada bunyi tapi menghasilkan cahaya warna warni.

Mercun ketupat - Tak boleh dimakan walaupun bentuk mercun ni memang macam ketupat tapi bunyi kuat wooo..

Mercun Plug- Ini mercun bikin sendiri punya. Cari mana-mana plug ikat bawahnya dengan kain panjang-panjang pastu kat atas letak skru/paku dan dalam lubang letak belerang. Baling tinggi-tinggi dan kalau kena atas jalan TAR confirm meletup kuat.

Meriam buluh/ konkrit - Kampung A akan berperang dengan Kampung B menggunakan meriam buluh/konkrit. Kebingitan bunyi mercun menggamit suasana kehadiran syawal.

Apa lagi eh mercun-mercun era 90-an ye? Kongsikanlah jenis-jenis mercun yang korang main, abah lupa dah.

Abah ada google sikit tajuk-tajuk akhbar berkaitan mercun. Adalah keluar dekat Kosmo online tajuknya Bapa muda jual mercun dijel sehari. Alasan dia menjual mercun dan bunga api adalah untuk mencari duit tambahan sempena Hari Raya Aidilfitri tahun.

Tapi bila fikir-fikir semula orang macam nilah yang menyebabkan kanak-kanak normal menjadi cacat. Agak-agak jari 10 dah tinggal 6. 

6 comments:

  1. Klo nak beli RM100-200 xleh ke bro ?
    Sy nak guna sendiri bukan nak jual. .

    ReplyDelete
  2. macam mana cara nak beli ni??

    ReplyDelete
  3. selalunya mercun robot brape biji satu kotak??

    ReplyDelete
  4. selalunya mercun robot brape biji satu kotak??

    ReplyDelete
  5. Salam bro.. Ada link dgn hazri abdul wahab kah? Atau ada kenal2 sama dia.?

    ReplyDelete